השאירו פרטים והיועצים שלנו יחזרו אליכם:

חשיפה לשמש לאחר טיפול בצלקות אקנה

תוכן העניינים:

בפוסט זה אני אראה לך איך לגרום לצלקות אקנה לדהות, כך שהעור שלך יהיה בהיר, אפילו גוון וירגיש שאתה לא צריך להסתתר מאחורי איפור. אתאר כיצד טיפלתי בצלקות האקנה שלי באור שמש כדי לייצר עור חלק ואחיד יותר.

חומצות אלפא ובטא הידרוקסי מקלפות את העור ומסייעות בהסרת תאי עור מתים, ואילו ליקוריץ מסייע בהפחתת היפרפיגמנטציה הנגרמת על ידי צלקות אקנה. חומצה לקטית – חומצות לקט יכולות לשפר את הפיגמנטציה, את המרקם ואת מראה העור.

P

ניתן להזריק צלקות אקנה חדשות או ישנות כדי להחליק צלקות מכל סוגי העור במהירות ובצמיתות. צלקות אקנה נמוגות לטלאים, וגורמות לצלקת לדעוך, ואילו הליכים אחרים יכולים לסייע בהפחתת הצלקות. כמו מיקרו-מחט, גם משטחי לייזר יכולים להשתמש בתהליך ריפוי הפצע כדי להפחית את השכיחות של צלקות אקנה.

ניתן להשתמש בשיטות שונות בהתאם לסוג צלקת האקנה

אך באופן כללי, טיפול בלייזר הוכח כאופציה היעילה ביותר עבור רוב החולים עם צלקות אקנה. בין אם טיפולי לייזר טובים עבורך ובין אם לא תלוי איזה סוג של פצעונים יש לך, איזה סוג עור יש לך וכמה חמור האקנה שלך. אם יש לך בן משפחה שיש לו צלקת באקנה, אתה עלול להיות בסיכון גבוה יותר לפתח צלקות אקנה, או שזה גנטי. נסה מוצרים שונים והתייעץ עם רופא העור שלך כדי לקבוע אילו אפשרויות מתאימות לך ביותר להסיר את צלקת האקנה שלך. לסוגי עור כהים יותר, יש לטפל בהם בשילוב של אור שמש ומוצרי טיפוח אחרים של העור כמו קרמים, קרמים ולחות.

אצל מטופלים רבים, טיפול משולב זה יכול לשפר את מראה צלקת האקנה שלך. הטיפול בצלקות אקנה יכול להשתנות בעוצמת הכאב שלהם בהתאם לסוג הטיפול שקובעים לך.

שחיקה משפיעה על צלקות אקנה של גלגול או מכונית שמונחות על העור כך שהצלקת יכולה להתנפח בקלות

רק תהליכים מקצועיים כמו שולי מיקרו ולייזרים יכולים למגר אותם. אין ספק שצלקת אקנה מרפאת מחייבת משטח עור מחודש, בין אם בגלל צלקת בפנים או הסרת צלקת ישנה מטיפול קודם.

במקרה של צלקות אקנה

חשוב עוד יותר שיגנו על עורם מפני אור השמש. אם השקעת בקרם הגנה עם SPF של לפחות 30 ומעלה לסוג העור שלך, עליך ללבוש קרם הגנה כל יום כדי להפיק עוד יותר תועלת מהמוצר ולהימנע מצלקות אקנה. קרם הגנה, שמבטיח שאמריקאים מכל סוגי העור צריכים להשתמש, חשוב מכיוון שהוא מגן על צלקת האקנה שלך מפני חשיפה לשמש, בין אם אתה משתמש בה על הפנים שלך או על הפנים של חבר או בן משפחה.

בעוד שהיית בשמש עשוי לנקות את עורך באופן זמני, זה יתברר גם כגורם לצלקות אקנה. חשיפה מוגברת לשמש היא אחד הדברים הגרועים ביותר שאתה יכול לעשות לעור שלך כאשר אתה מתמודד עם צלקת אקנה.

למעשה, חשיפה רבה מדי לשמש יכולה להשפיע לרעה על יכולתו של העור להבהיר ולהכהה, ולגרום לשלפוחיות וצלקות, מה שעלול להקשות על הטיפול בצלקת.

צלקות גרזן קרח וצלקות קופסה הם הסוגים הנפוצים ביותר של צלקות אטרופיות הנגרמות על ידי אקנה

כמו גם מחלות עור אחרות כגון פסוריאזיס, אקזמה וכוויות שמש. צלקות אייספיק זקוקות לעזרה מקצועית מכיוון שהן בקצה הקשה של ספקטרום הצלקות באקנה. כדי לטפל בזה לחלוטין, עליך לקבוע פגישה עם רופא עור, על פי האקדמיה האמריקאית לרופאי עור.

הגנה מפני השמש

היא חלק מכריע בטיפול בצלקות אקנה, מכיוון שחשיפה לשמש עלולה להוביל לפיגמנטציה לא סדירה, גורמת לרגישות זמנית לשמש ועורכם זקוק לסביבה אופטימלית כדי להחלים לאחר ההליך לטיפול באקנה וצלקות . אם כרגע יש לך כוויות שמש או כוויות בשמש או שנחשפת לאור שמש עז בשבועיים האחרונים, ייתכן שתצטרך לדחות את הטיפול בצלקות אקנה עד מאוחר יותר. ניתן להתחיל בטיפול ולהיפטר מאקנה אחת ולתמיד ללא התפרצויות חדשות, אם כי כל התפרצות חדשה עלולה להוביל לצלקות אקנה חדשות. בנוסף להקלה על אקנה פעיל, ישנם טיפולי צלקת אקנה רבים לשיפור מראה העור ותחושתו, על פי האקדמיה האמריקאית לרופאי עור.

המטרה

היא להפחית את הפיגמנטציה של צלקות אקנה, אך ברצונך להגן על עורך מפני נזקים נוספים מקרני UV. רופאי עור אומרים שכל מי שמתפרץ לעיתים קרובות וחושב ששיזוף יכול להסוות באופן זמני את צלקת האקנה שלהם לא צריך לעשות זאת. אמנם נראה שהשמש עוזרת לנקות אקנה, אך היא עלולה לייבש את עורך, במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות.

מאמרים נוספים שיכולים לענין אותך:

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ מקצועי בחינם