השאירו פרטים והיועצים שלנו יחזרו אליכם:

צלקות אקנה – מדוע הן מופיעות?

תוכן העניינים:

אם אתם נאבקים בצלקת אקנה, אתם בטח תוהים אם אפשר להיפטר ממנה. למרבה המזל, יש לנו הרבה מידע על הגורמים לצלקות אקנה, הסיכון המוגבר לצלקות וכיצד להרחיק את הצלקות הנבזיות האלה מהפנים היפות שלך. אם יש מה להסיר בסימני אקנה, ייתכן שאתה מפסיק לנקר בסריגה שלך.

הבנה מה גורם לצלקות אקנה וכיצד לטפל בהן היא צעד ראשון נהדר לעבר ניהול וריפוי. החלק החשוב ביותר בניהול אקנה: הבנה מה גורם לו, כיצד הוא גורם לאקנה, הסיכון להצטלקות ושיטות הטיפול הטובות ביותר חשובות.

בואו נדבר כיצד הופכים אקנה לצלקות אקנה

כיצד הן חוזרות על עצמן ואיך מסירים צלקות עקשניות מהעור. איך להיפטר מצלקת אקנה תלוי איזה סוג של צלקת אקנה יש לך, איזה סוג עור יש לך, איזה סוג וחומרת הצלקת יש לך וכמה היא חמורה. הטיפול בפצעי אקנה אטרופיים ישתנה בהתאם לסוג הצלקות שהיו לך וליכולתך לשפר את הצלקות. האם הטיפול בסוג שלך או בצלקת אקנה מתאים לעור שלך באמת תלוי באיזה סוג אתה מנסה לטפל בו.

ישנם סוגים שונים של צלקות אקנה והסוג שתקבל תלוי באופן שבו העור שלך מגיב לתהליך הריפוי אם יש לך פצעונים או פריצות. צלקות אקנה עשויות להשתנות בהתאם לסוג וחומרת נגע האקנה המקורי.

ישנם כמה סיווגים שונים של צלקות אקנה והם לא דברים שאתה יכול לשלוט בהם. צלקות אקנה הן תוצאה של בעיות התנהגות בעור ופגמים, והן אינן ניתנות לשליטה. ישנם סוגים שונים של צלקת אקנה, מה שאומר שיש דרך אחרת לטפל בה.

יש רופאי עור הסבורים שההסתברות לפתח צלקות אקנה

היא 50%. אם ההורים שלך נאבקים באקנה, וזה עלול להוביל בסופו של דבר להתפתחות צלקות אקנה, סביר להניח שגם אתה יכול. ואם לאחד מהם יש סיכוי גבוה יותר לחלות באקנה מאשר אם בכלל אין לך את זה.

עכשיו שאתה יודע איך מתפתחות צלקות אקנה, אתה צריך לזכור את המקור לדלקת באקנה. לשם כך, זה עוזר לדעת מדוע יש לך צלקת באקנה מלכתחילה. אם הימנעות מהצלקות הללו מהווה אתגר עבורך, עדיין תוכל להיפטר מהן, אך רק אם תעשה זאת נכון.

וככה זה עובד

צלקות יכולות להיווצר בכל מקום, אך בדרך כלל הן נגרמות על ידי דלקת בעור, כמו נגעי אקנה, פפילות, פסטולות וציסטות. הם נוטים להיכנס לקטגוריה של פגמים באקנה שעלולים לגרום לצלקות אקנה, אך הם יכולים להיות קשורים לנגעים מודלקים כמו פפולות, פסטולות או ציסטות. צלקות שכיחות יותר בפנים וסבירות גבוהה יותר להיגרם על ידי אקנה או מחלות עור אחרות מאשר מחלות עור אחרות.

רבים מאיתנו מתמודדים גם עם המציאות של טיפול בצלקות אקנה

וניתן להשתמש באופנים שונים בהתאם לסוג צלקת האקנה. Microneedling היא שיטה פופולרית לתיקון צלקות אקנה, אם כי בסך הכל נמצא כי טיפול בלייזר הוא האפשרות היעילה ביותר עבור מרבית סימני האקנה. אם אתם רוצים להיפטר מצעיף אקנה, עליכם למצוא טיפול המתאים לסוג העור ולבעיות הצלקות. באופן כללי, טיפול זה מועיל יותר לאקנה קלה – הצטלקות – ויכול לגרום פחות כאב ואי נוחות מאשר טיפולי לייזר.

אם יש לך צלקת אקנה עמוקה וארוכה

שקול את שיטת המיקרונלינג, המגבירה את ייצור הקולגן על ידי יצירת פציעות מיקרוסקופיות בפנים בעזרת מחט קטנה. צלקות אקנה יכולות להתרחש כאשר גופך מייצר מעט מדי קולגן, ובורות דיכאון יכולים להיווצר בצלקות האקנה שלך גם אם אתה מייצר מעט מדי או יותר מדי קולגן. אם הגוף מייצר יותר מדי קולגן, אפילו צלקות אקנה יכולות להיווצר על העור. דיכאון יכול להיווצר לעתים קרובות בקו השיער או אפילו מתחת לעור, מכיוון שהגוף מייצר מעט מדי קולגן, יכול לגרום לדיכאון ולבורות על הפנים כאשר הוא מיוצר על ידי גופך.

אם ברצונך למנוע צלקות אקנה כבר מההתחלה, הדרך הטובה ביותר לטפל בנגעי האקנה שלך היא ברגע שהם מתרחשים. הצעד הראשון למניעת צלקות אקנה הוא למצוא דרך להיפטר מדלקת, אך זה לא כל כך קל.

יש רופאי עור שמזריקים סתימות של צלקות אקנה, כמו Juvederm, כדי להגדיל את החריצים הנגרמים על ידי צלקות עמוקות.

פילינג כימי יכול להיות מותאם לסוג העור ולגוון שלך

כדי להחיות את העור ולהפחית צלקות גלויות, כולל צלקות אקנה בעלות מרקם. לראות גורם מקצועי שיוכל לבצע עקירות בבטחה ולעזור לשמור על נקיות הנקבוביות יכול להועיל מאוד לאקנה ולצלקות אקנה. אמנם אין טיפול טוב לכל סימני האקנה, אך להלן עשרה טיפים ופתרונות שונים שיש לקחת בחשבון אם ברצונך לרפא את צלקת האקנה שלך. השימוש במוצרים התורמים למעשה לריפוי העור, כמו קרמים, קרמים וטיפולים נגד אקנה, מיושמים לפי הצורך.

מאמרים נוספים שיכולים לענין אותך:

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ מקצועי בחינם