השאירו פרטים והיועצים שלנו יחזרו אליכם:

מאיזה גיל ניתן לטפל בצלקות אקנה?

תוכן העניינים:

מרפאות לטיפול בעור ורופאי עור ברחבי הארץ מציעים מגוון רחב של טיפולים בצלקות אקנה וכן אפשרויות טיפול במצבי עור אחרים. חלק מההליכים המוצעים, כולל שימוש בתרופות נוגדות דלקת, קרמים מקומיים וטיפולי אקנה מקומיים, יכולים לעזור לך לרדת מהפסים במהירות עם צלקות אקנה, ואילו לאחרים זה יכול לקחת שבועות או חודשים להתאושש, אך כדאי זה. הנה מבט על האופן שבו כמה מטיפולי צלקת האקנה המובילים שלנו יכולים לעבוד להחזרת עור בריא.

ניתן להשתמש בשיטות שונות בהתאם לסוג צלקת האקנה

אך באופן כללי מצאנו שטיפול בלייזר הוא האפשרות היעילה ביותר עבור רוב צלקות האקנה. אם יש לך צלקות עמוקות בעגלת אגרוף שלעתים קרובות נראות כמו נקבוביות גדולות, יש לקרוא לה תת-חתך בכדי לתת לך את התוצאות הרצויות. Microneedling היא אחת השיטות היעילות ביותר למאבק בצלקות אקנה, בתנאי שהיא מבוצעת על ידי מומחה. שני טיפולי הלייזר אינם מומלצים בדרך כלל לטיפול באקנה, אך הם מצוינים להסרה ובסך הכל מצאנו כי טיפול בלייזר עובד היטב.

חלק מהספקים מציעים גם לטפל בצלקות אקנה במיקרו-דרמס גבישיים

מכיוון שהעור יכול ליהנות מקילוף משמעותי. Microder mabRasion אינו מתאים להסרת צלקות אקנה עמוקות, אך הוא מסייע להסיר בעדינות את תאי העור השטחיים בכביסה ולפנות מקום לצמיחת עור בריאה. זה בהחלט יפחית את השכיחות של צלקות בורות חמורות יותר ואידיאלי לאנשים עם אקנה בינוני עד קשה כמו גם למקרים הקשים ביותר של אקנה.

מומלץ להתחיל לטפל בצלקות האקנה שלך בהקדם האפשרי

מכיוון שככל שאתה משאיר אותן זמן רב יותר, קשה יותר להיפטר מהן. אתה יכול להתחיל בטיפול כבר כחצי שנה לאחר ההתפרצות האחרונה שלך, אך אינך יכול להיפטר מהכל בבת אחת, מכיוון שכל התפרצות חדשה עלולה להוביל לצלקת אקנה חדשה. ככל שהיה קשה לך יותר "להיפטר" מאקנה, ולעתים קרובות ההתפרצויות החדשות שלהן עלולות לגרום לפגמים חדשים, הן יגרמו לבעיות נוספות. מכיוון שצלקות אקנה באופן טבעי פחות מורגשות לאורך זמן, ישנם טיפולים שיכולים להאיץ את התהליך. טיפולים אלה משתנים במחיר ולעתים קרובות הם יעילים בהפחתת צלקות באבנים, אך הם משתנים לפי סוג הצלקת ויכולים להיות יקרים או בכלל לא.

הטיפול לא יעבוד בכל סוגי צלקות האקנה

ועדיף תמיד להתייעץ עם רופא עור מהימן בכדי לגלות את הטיפול המתאים ביותר באקנה. ספקי מכון העור בקליפורניה מבצעים הערכה מדוקדקת של העור לפני שהם בוחרים את הטיפולים המתאימים למצבכם עם צלקות אקנה.

DermaSweep ו- microdermabrasion מתאימים יותר להשגת תוצאות טיפול לאורך זמן לצלקות אקנה. הרופא שלך יכול לקבוע אם אכן יש לך צלקות אקנה או לא, או שניהם, ולהמליץ על הטיפול היעיל ביותר עבורך.

ניתן לשלב את שיטת ניקוב הלייזר עם טיפולים אחרים

כגון החייאה או אפילו החייאה עמוקה. הזרקות בלייזר אידיאליות לשיפור צלקות אקנה שאינן עמוקות מאוד, ויכולות לסייע בתיקון צלקות עמוקות של אקנה ואפילו להופיע מחדש. אתה יכול להשתמש בלייזרים לטיפול באקנה, כמו גם להחלקת צלקות או צלקות. שיטת הלייזר מצוינת עבור פצעי אקנה משופרים ומצבי חירום חוזרים, אשר לא רק יכולים לסייע בשיפור תיקון אקנה עמוק יותר, אלא גם לתיקון סימני אקנה, גם מאלה שאינם עמוקים מאוד כמו הפנים. הסוכן הכימותרפי המכונה Fluorouracil 5-FU יכול להיות יעיל גם לטיפול בצלקות מוגברות של אקנה. אם אתה יודע גם על טיפול באינדוקציה עם קולגן, מיקרונידלינג, זה יכול להיות אפשרות טובה אם יש לך הרבה צלקות אקנה דיכאוניות. אם לקחת איזוטריטינואין לטיפול באקנה, יידע את רופא העור לפני שתתחיל בטיפול בצלקות האקנה שלך. צלקות Icepick נמצאות בקצה החמור של ספקטרום הצלקות באקנה, לכן כדאי לקבוע פגישה עם רופא עור לאחר הטיפול המלא.

יש להסיר צלקות אקנה עמוקות בעזרת פילינג כימי, אם כי התחדשות עור בלייזר יכולה להיות יעילה. למרבה המזל, קיימים מגוון טיפולים לטיפול בצלקות אקנה עמוקות, החל מקליפות כימיות וכלה בטרשת עור וטיפול בלייזר.

ישנם סוגים שונים של צלקות אקנה

והסוג שתקבל תלוי בכמה חזק צלקות האקנה שלך וכיצד העור שלך מגיב לתהליך הריפוי אם יש לך פצעונים או פריצות. עם זאת, לייזרים מציעים דרך פשוטה ויעילה ליצור מגוון סוגים שונים של צלקות (כולל צלקות מוגבהות ולחוצות). למרות שיש מספר טיפולים יעילים לאקנה, אין פיתרון עצירה אחד להיפטר מכולם. ישנן מספר דרכים "להיפטר" מצלקת אקנה, אך הן ישתנו בהתאם לסוג הצלקת שיש לך והאם אתה בקבוצת גיל אחרת או לא יותר משאר האוכלוסייה.

מאמרים נוספים שיכולים לענין אותך:

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ מקצועי בחינם