השאירו פרטים והיועצים שלנו יחזרו אליכם:

טיפול בצלקות אקנה בראשון לציון

תוכן העניינים:

מערכת העיוותים הלא-אבלטית של העור פוחתת והדבר יכול לסייע בשיפור המראה של צלקות אקנה שאינן עמוקות במיוחד. הליך ההופעה המחודשת הוא אולי אחת השיטות היעילות ביותר לטיפול בצלקות אקנה. הוא כולל שימוש בשילוב של תרופות נוגדות דלקת והסרת פגמים בעור וכן מריחת קרם לחות. זה לא יכול רק לעזור בשיפור מראה העור, אלא גם במראהו בעיניים, באף, בפה ובאזורי גוף אחרים כגון עיניים ואף.

חולים עשויים להזדקק לגישה רב-מודאלית לטיפול בצלקות שלהם, כגון שימוש בתרופות נוגדות דלקת ומריחת קרם לחות ולחות.

רופא העור שלך יקבע איזה סוג של צלקת אקנה יש לך וימליץ על הטיפול הטוב ביותר על סמך מה שאתה רוצה ומיקום הצלקת

הוא או היא יחליטו אם הסימן על העור הוא בעצם צלקת ולא מצב. הם יכולים לעזור לך לקבוע את השיטות הטובות ביותר להפחתת מראה הצלקת שלך, אשר יכולה גם להיות טובה על ידי הסוג הטוב ביותר.

אם יש לך צלקת

החדשות הטובות הן שלא כל צלקות האקנה הן קבועות, אבל אחד מכל חמישה חולי אקנה יתנהג גם כאילו יש להם צלקות. אתה יכול להתחיל בטיפול ולהיפטר מהאקנה שלך אחת ולתמיד ללא התפרצויות חדשות שיכולות להוביל לצלקת אקנה חדשה. לאחר הטיפול, הצטלקות (אם היא מתרחשת) יכולה לחזור בשלבים הראשונים כאשר יש לנו את הסיכוי הטוב ביותר להפחית נזקי עור. עקוב אחר ההוראות ופנה לרופא העור לקבלת ייעוץ בנושא טיפול באקנה.

במבט ראשון זה אולי נראה מטורף להסיר צלקת אחת ואולי להחליף אותה חדשה

אך רופאי עור ומנתחים פלסטיים יכולים להסיר צלקות בולטות מאוד ולהשאיר צלקות קטנות שנמוגות עם הזמן. לאחר הטיפול רקמת הצלקת נשברת ומסלקת את הצלקת, היוצרת קולגן חדש ומחליקה את הצלקות.

כרית אגרוף יכולה לעבוד היטב לטיפול בצלקות אקנה

אך השתלת אגרוף יכולה להיות מסורבלת יותר מכיוון שהיא מצריכה שימוש בקוביית קרח או בכל כלים לא פולשניים אחרים לצריכת רקמות. יש למרוח שתלי ניקוב בזהירות על טריזי קרח על צלקות כדי להבטיח מיקום קודם של התקעים ולהחלקת כל אי-אחידות שנותרה.

לא קשה לחנך מטופלים כחלק מהטיפול בצלקת אקנה

ועלות הזרקה מסוג זה יכולה להישמר סבירה. מסיבה זו, קמפיינים פרסומיים וקמפיינים ברשתות החברתיות יכולים להיות שימושיים כדי ליידע את החולים על צלקות אקנה ואפשרויות הטיפול. כדוגמה, תומכי מטופלים בנוגע לצלקות אקנה וטיפולים הבאים יכולים לעזור לעודד אנשים רבים יותר לפנות לטיפול. מכיוון שרוב המטופלים בדרמטולוגיה מעדיפים להישאר בתרגול יחיד במקום לנסוע למומחים שונים, הטיפול בצלקות אקנה יכול להיות הצעה חשובה כמעט בכל פרקטיקה דרמטולוגית. פרקטיקה דרמטולוגית אופיינית רואה חולי אקנה רבים ויש אפשרות לסייע לחולים עם צלקות אקנה. הטיפול בצלקות אקנה חייב להיות מותאם לצרכים הספציפיים של כל מטופל ולצרכים הרפואיים הספציפיים שלו.

כיצד להיפטר מצלקות אקנה תלוי באיזו סוג צלקת יש לך וכמה חזקה צלקת האקנה. חולים עם צלקות קופסאות מבודדות יראו שיפור ניכר, אך כיצד לשכוח צלקות אקנה: כיצד לשפר את הגלידה – קטיף על ידי עיצוב מחדש של מבנה העור.

קילוף TCA

אם נעשה כהלכה, יכול להיות אחד הטיפולים היעילים ביותר נגד היפרפיגמנטציה בטיפול בצלקות אקנה. אמנם לא עבור אנשים בסיכון גבוה להיפרפיגמנטציה, אבל מקליפים T CA לעור כהה יותר מסומנים עקב סיכון גבוה יותר פיגמנטציה של היפרפ היא טיפול נפוץ לצלקות אקנה ומצבי עור אחרים כגון אקנה.

מטופלים שלומדים על צלקות אקנה יכולים לצפות מחברת הביטוח שלהם לכסות אותם

והם יכולים להביע אכזבה ותסכול כאשר הם לומדים שהם לא. מכיוון שעלות מילוי העור היא אוסרת וחולים צריכים לשלם מכיסם האישי עבור טיפול בצלקות אקנה, חולים עשויים לחשוב שרופאי העור עשויים להיות רגישים מדי לרגישות המחירים של מטופליהם למרות חששות שלא במקומם. גם אם המטופלים מוכנים לכך, רופא העור יכול להוריד את מחיר הטיפול בצלקות אקנה בכדי לקחת בחשבון את הרגישות למחיר של המטופל שלו, גם אם המטופל זה עתה סיים – מוכן.

יש הבוחרים לחיות עם צלקת אקנה בלבד, בעוד שאחרים מחליטים כי הצלקת קוטעת את חיי היומיום שלהם יותר מדי. כל עוד צלקות האקנה אינן, אין ספק שניתן לעודד אותן לדעוך ולהיעלם.

טיפולי הצלקות להלן לא יתבצעו באמצעות תרופות אקנה טיפוסיות

אך ישנן עדויות לכך שמיקרו אדלינג עוזר להפחית את עומק צלקות האקנה. אין ספק שחולים הנוטלים איזוטריטינואין דרך הפה בגלל סיכון לאקנה, מעכבים את הריפוי שלהם עקב טיפול בצלקות פולשניות שברים יכולים גם להפחית את יעילות הטיפול. על פי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, ייתכן שיחלפו עד 9 חודשים לאחר הטיפול עד שיופיע שינוי.

מאמרים נוספים שיכולים לענין אותך:

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ מקצועי בחינם